12 Jul 2011

CORDY CAFE


Kopi CORDY CAFE dibuat daripada campuran unik biji kopi Arabica berkualiti tinggi yang kaya dengan cordyceps. Mulakan pagi anda dengan secawan segar kopi CORDY CAFE. Aroma yang menyenangkan adalah cukup untuk menyegarkan anda sehingga, membuat anda berasa lebih bertenaga dan muda kembali.

20 manfaat kesihatan kopi: -
1.KURANGKAN RISIKO PENYAKIT JANTUNG 25 PERATUS UNTUK WANITA
Satu kajian oleh Esther Lopez-Garcia dari Universidad de Madrid Autónoma melaporkan bahawa wanita yang minum 2-3 cawan kopi sehari mempunyai risiko 25 peratus lebih rendah untuk mati akibat penyakit jantung dan lebih kecil risiko menurun juga dilihat untuk lelaki.

2.KURANGKAN RISIKO DIABETES 60 PERATUS
Kopi mengandungi antioksidan, termasuk sekumpulan sebatian dipanggil quinines yang dalam kajian untuk tikus makmal, kepekaan meningkat dengan meningkatkan tindak balas badan terhadap insulin.

3.KURANGKAN RISIKO DEMENSIA 65 PERATUS
Satu penyelidikan mencadangkan bahawa kopi boleh mengurangkan risiko demensia dengan menyekat kolesterol boleh mendatangkan kerosakan pada badan.

4.KURANGKAN RISIKO KANSER KOLON 50 PERATUS
Satu kajian 12 tahun terhadap wanita Jepun mendapati bahawa minum 3 atau lebih cawan kopi sehari boleh mengurangkan separuh sebenarnya risiko kanser kolon membangun.

5.RISIKO DITURUNKAN KANSER PROSTAT ADVANCE.
Dalam satu kajian 20 tahun itu sebanyak 50,000 orang, ia menunjukkan bahawa 6 cawan kopi sehari mempunyai risiko diturunkan kanser prostat maju.

6.RISIKO DITURUNKAN PENYAKIT ALZHEIMER 65 PERATUS
Satu kajian ke atas 1400 Finland pertengahan umur menunjukkan bahawa 5 cawan kopi sehari boleh mengurangkan risiko penyakit Alzheimer sebanyak 65 peratus.

7.KURANGKAN RISIKO SIROSIS 80 PERATUS
Satu kajian menunjukkan daripada 125,000 minum kopi satu cawan kopi sehari mengurangkan risiko sirosis keras hati oleh dua puluh peratus. Empat cawan sehari mengurangkan risiko dengan lapan puluh peratus.

8.KURANGKAN RISIKO BATU KARANG OLEH 50 PERATUS OLEH
Lelaki yang minum sekurang-kurangnya 2 cawan kopi sehari boleh mengurangkan risiko batu karang membangun sebanyak 40 peratus, dan wanita menunjukkan risiko dua puluh lima peratus lebih rendah daripada pembangunan batu hempedu. Mereka yang minum lebih daripada empat cawan mempunyai risiko 45 peratus lebih rendah.

9.KURANGKAN RISIKO STROK 43 PERATUS UNTUK WANITA
Satu kajian daripada 83.000 jururawat yang tidak pernah merokok menunjukkan bahawa 4 cawan kopi sehari boleh mengurangkan risiko strok sebanyak 43 peratus.

10.KURANGKAN RISIKO PENYAKIT PARKINSON 80 PERSEN
Sekurang-kurangnya enam kajian menunjukkan bahawa orang yang minum kopi secara teratur adalah sehingga 80% kurang kemungkinan untuk membangunkan Parkinson.

11.MENGURANGKAN RISIKO BUNUH DIRI 60 PERATUS UNTUK WANITA
Kajian 10 tahun 86.000 wanita menunjukkan bahawa 2 cawan kopi sehari boleh mengurangkan kemungkinan untuk membunuh diri sebanyak 60 peratus.

12.TAHAP TINGGI ANTIOKSIDAN
Antioksidan membantu membaiki kerosakan badan anda untuk sel-sel yang disebabkan oleh radikal bebas.

13.MEMBERI KEYAKINAN DALAM DIRI
Kopi dapat meningkatkan penumpuan dan dengan itu membuat anda lebih peka dan sedar.


14.MELINDUNGI ANDA DARI SEJUK
Kafein bertindak sebagai decongestant kerana ia membuka tiub bronkial mengecil.

15.BANTUAN ASMA
Menguruskan asma dan juga kawalan serangan apabila ubat tidak tersedia.

16.BANTUAN SAKIT KEPALA
Kafein sering digunakan sebagai ubat untuk merawat sakit kepala, terutamanya migrain dan sakit kelompok kepala.

17.BANTUAN SAKIT
Dua cawan kopi dibancuh boleh mengurangkan selepas senaman sakit otot sehingga 48peratus. Malah, laporan di Arkib Perubatan Dalaman, telah menunjukkan bahawa menambah kira-kira 65 miligram kafein untuk aspirin, ibuprofen atau acetaminophen melegakan kesakitan bertambah sebanyak kira-kira 40 peratus.

18.RANGSANG MOOD
Pengambilan yang sederhana meningkatkan tenaga kafein dan kemurungan luka.

19.TINGKATKAN ATHLETICISM
Kafein dalam kopi adalah alat yang berkuasa dalam meningkatkan daya tahan dan prestasi olahraga. Begitu kuat, kafein dalam kopi atau bentuk lain adalah dianggap sebagai DIKAWAL bahan oleh Jawatankuasa Sukan Olimpik.

20.MENCEGAH KAVITI PERGIGIAN
Kopi aroma dan rasa pahit ini mempunyai kedua-dua antibakteria andanti-pelekat hartanah untuk membantu mencegah kaviti gigi daripada membentuk satu sebatian dipanggil Trigonelline.

HARGA :RM450.00(1 Box X 15 Packs X 23 Sachets)
UNTUKM PEMBELIAN SILA KLIK : DI SINI.